Ontbijt kookboeken

Omdat een lekkere maaltijd verbindt.

All-day breakfast

Het állerlekkerste ontbijt- en brunchboek

All-day breakfast is een heerlijk ontbijt- en brunchboek, geïnspireerd op de waanzinnige ontbijtgerechten die Denise Kortlever over de hele wereld proefde.

Voor de ontbijter-zonder-tijd zijn er snelle shakes en meeneemontbijtjes om de dag energiek te beginnen. Serveer een romantisch ontbijt op bed met verleidelijke wentelteefjes. Verdrijf je ergste kater met een flinke stapel pancakes of start je dag gezond met verrukkelijke porridge met kokosmelk en amandelen. In het weekend geniet je met familie of vrienden van een uitgebreide brunch vol originele variaties op ontbijtklassiekers en nieuwe favorieten.

Tijdens haar trendreizen zag culinair journalist Denise Kortlever de populariteit van ontbijt en brunch snel toenemen. Ook in Nederland is het ontbijt in opkomst: de nieuwe ontbijtzaken schieten als paddenstoelen uit de grond. Zelfs van ’s avonds laat ontbijten kijkt niemand meer op. All-day breakfast dus!

  • Met een uitgebreid overzicht voor de fijnste ontbijt- en brunchadressen over de hele wereld
  • Prachtige foodfotografie en eigentijds design

Bekijk ook de top 10 beste kookboeken aller tijden.

Broodloos ontbijten & lunchen

In Nederland staan brood en andere tarweproducten vaak centraal in de maaltijden en tussendoortjes. Dit maakt ons dieet eenzijdig, wat niet bevorderlijk is voor onze gezondheid. Veel mensen die met brood willen minderen, worstelen met het vinden van praktische alternatieven. Om die reden heeft voedingsdeskundige Juglen Zwaan van aHealthylife.nl zijn ruim 100.000 volgers gevraagd om hun favoriete broodvrije ontbijt- en lunchideeën te delen. Daarop kreeg hij bergen recepten toegestuurd, waaruit hij de beste heeft geselecteerd en gebundeld in dit boek, samen met nog vele andere recepten. Hierdoor wordt het minderen of zelfs stoppen met brood makkelijker dan ooit.

Dit boek leert je hoe je jouw ontbijt en lunch volledig broodloos kan maken. Je krijgt meer dan 100 recepten en variaties, zodat je een ruim aanbod hebt om uit te kiezen. Naast
de veelheid aan recepten, krijg je ook vele tips en achtergrondinformatie om je dieet zo gezond mogelijk te maken.

Dit boek helpt je:

  • om broodloos te ontbijten en lunchen;
  • variatie in je voedingspatroon aan te brengen;
  • meer plantaardige voeding aan je dieet toe te voegen;
  • inzicht te krijgen in de nutritionele achtergrond van brood;
  • gezonde en smakelijke alternatieven te vinden voor brood.

Ontbijt – Mara Grimm

Op Instagram is elke foto van een bakje havermout een instant hit, de ontbijtzaken schieten als paddenstoelen uit de grond en McDonald’s experimenteert met een all-day breakfast. Kortom: ontbijten is hot. En dat terwijl het ochtendmaal in de middeleeuwen nog gold als en teken van gulzigheid.

In ONTBIJT duikt culinair journalist Mara Grimm in de geschiedenis van de belangrijkste maaltijd van de dag. Wanneer is het ontbijt als maaltijd ontstaan? Wat is er sindsdien veranderd? En waarom is het nu opeens ’the hippest of all meals’?

Daarnaast gaat Grimm op zoek naar de lekkerste gerechten voor in de ochtend, vertelt ze hoe ze zijn ontstaan én hoe je ze het beste kunt bereiden. Van het perfect gekookte ei tot een full english breakfast. Van een boterham met pindakaas van Jonnie Boer tot de favoriete koffie van Beethoven. En van de ultieme nasi goreng tot klassieke eggs benedict.

Good Morning – Liselotte Forslin

Dit boek maakt dat je de hele dag wilt ontbijten. En waarom ook niet? Deze ontbijtgerechten zijn ook perfect voor brunch, lunch of zelfs diner. Granen en pap, broodjes,warme gerechten, smoothies en sappen- en misschien iets zoets als afsluiting? Geef uzelf een geweldige start van de dag! Geniet ervan!

Fresh & Healthy – Goede start! – Drees Koren

Je ontbijt zorgt voor een goede start van je dag, maar er zijn recepten die je het liefst de hele dag zou willen eten! Daarom hebben we de vijftig vrolijkste recepten voor je op een rijtje gezet. Of je nu zin hebt in een lekker lange lome zondagsbrunch of een doordeweekse snelle gezonde kick, in een feestelijke pannenkoekentaart of een simpele eggs benedict.

Easy Vegan All-day Breakfast – Living The Green Life

Begin de dag goed, begin ’m groen! Ga voor minimaal 1x per week plantaardig met Living the Green Life en ontdek de heerlijke nieuwe all-day breakfast recepten van Easy Vegan.

De lekkerste vegan ontbijtrecepten waar je de hele dag van kunt genieten, dat is waar Easy Vegan all-day breakfast om draait. Leef je uit met 70 nieuwe, heerlijke en verrassende gerechten. Bak de allerbeste amandelpannenkoeken, ga aan de slag met een upside down perencake en drink er een gember-kurkuma juice bij. Meer fan van hartig? Probeer de verrukkelijke tomatenquiche of bereid snel een spicy omelet met gemarineerde tempeh. Klinkt grandioos toch? We hebben nog veel meer voor je in petto in deze allernieuwste Easy Vegan! Voor elk moment, waar en wanneer je maar wilt.

Easy Vegan all-day breakfast is het vierde Easy Vegan-boek van Living the Green Life. Eerder verschenen Easy Vegan (bekroond met Vegan Award voor Beste Vegan Kookboek 2018), Easy Vegan 2 en Easy Vegan feelgood.

Bekijk hier de beste vegan kookboeken.

Havermoutje – Pascalle Bonnier

Havermout is gezond, eenvoudig te bereiden, verrassend lekker en veelzijdig in gebruik. Maar wat kán je er eigenlijk allemaal mee?

In 70 recepten tonen Pascalle Bonnier en Mathijs Kok de oneindige mogelijkheden met haver als basis. Van brood tot burger, van soep tot stroopwafel, van cake tot cappuccino, van pasta tot pannenkoek. Voor elk moment op de dag is er een havermoutje!

Superfood ontbijt – Kate Turner

De belangrijkste maaltijd van de dag… maar dan anders In Superfood ontbijt staan 25 ontbijttoppers: een ontbijt voor als je ’s morgens moet haasten, voor een lekker lui weekend, en voor jonge gezinnen. Ze zitten allemaal vol natuurlijke superfoods, zoals granen, zaden, noten, fruit, groente en peulvruchten. Voor een extra boost worden voedingssupplementen zoals açai, lucuma en spirulina toegevoegd.

Met tips over de bereiding van de ontbijtjes en extra informatie over superfood. De recepten bevatten geen gluten en geraffineerde suikers en de meeste zijn vegetarisch en lactosevrij. Je hoeft geen dag hetzelfde te ontbijten: van ontbijtrepen, granola, smoothies, brood en beignets tot roerei, frittata en ontbijtparfaits.

Meer inspiratie?

Bekijk alle blogs over de beste kookboeken.